100 miljoen groeigeld voor ‘De nieuwe melkboer (Picnic) in de buurt!’

Picnic – Bestaat pas 1.5 jaar en heeft al een grotere investering verwezenlijkt dan Uber, Airbnb en Snapchat. Dit bedrag staat maar liefst op een schamele 100 miljoen euro.

Jawel, dit zijn 6 nullen achter de komma. Picnic is een gratis- bezorgservice voor dagelijkse boodschappen, die online te bestellen zijn via (alleen) een App.

Duurzaam

De innovatieve en duurzame tech-aanpak van Picnic maakt indruk. Een bezorgservice, dat gratis is? Hoe kan dit duurzaam zijn en tegelijkertijd winstgevend? Dit is hoe het werkt – Picnic rijdt met alleen maar duurzame (zelfontworpen) auto’s die zo efficiënt mogelijk zijn. Er wordt pas ingekocht wanneer er besteld wordt en er wordt gebruik gemaakt van het ‘bus model’. Dit model is te vergelijken met de route van de melkboer uit onze ‘goeie ouwe tijd’. Op vaste precieze tijdstippen leggen de bussen een opeenvolgende route af zodat er minder auto’s op de weg zijn, dit zorgt voor minder fijnstof. Doordat Picnic slim en beter kan inkopen dan de traditionele supermarkt hebben zij een betere strategie op voedselverspilling dan de concurrent! De kosten van de nieuwe manier van distributie zijn zo laag, wat ervoor zorgt dat de bezorging niks kosten, de boodschappen de laagste prijs hebben en de service optimaal is!

Toekomst (kort, lang?)

De toekomst klinkt veelbelovend, dit al op korte termijn. 100 miljoen groeigeld zorgt binnen drie jaar voor:

  • 2000-10.000! Nieuwe banen
  • 2000! Elektrische auto’s à dit betekent de grootste elektrische vloot tot nu toe!
  • 5! distributiecentra
  • Volledige marktdekking

Amsterdam?

Wij moeten hier nog even op wachten, maar kunnen ervan uit gaan dat binnen drie jaar Picnic de straten van Amsterdam over zullen nemen! AWESOME!